
‘AI is de toekomst!’ Dit is zonder twijfel dé open deur van het decennium. Maar niet elke AI, is goede AI. Dus de vraag is niet zozeer: ‘Moeten we AI inschakelen in onze CX?’ maar ‘Hoe moeten we vanaf vandaag AI op een slimme manier implementeren ?’
Net daarom is het CX-Trends rapport van Zendesk zo’n interessant document. Het maakt in haar bevraging immers onderscheid tussen CX-trendsetters -bedrijven die er vroeg bij waren om AI te implementeren- en CX-traditionalisten, die hun oude werkwijzen wel achter zich willen laten, maar AI nog niet volledig omarmen vooral omdat ze vrezen dat een aanpak met AI niet menselijk genoeg aanvoelt.
Voor 90% van die CX-trendsetters creëerde AI een verhoogde ROI.
Leer van de leiders: het rapport geeft niet alleen aan op welke deelaspecten van CX die trendsetters prioritair hebben gefocust, maar ook krijg je een inzicht in de manier waarop zij AI hebben geïmplementeerd om die successen te realiseren. En hoe het hen dus belangrijke concurrentiële voordelen oplevert. Met bijvoorbeeld als gevolg:
70% van de consumenten ondervindt een duidelijk verschil tussen bedrijven die AI goed gebruiken en bedrijven die dat niet doen.
Al die interessante inzichten werden overzichtelijk samengevat in 5 Trends, telkens met concrete tips. En als kers op de taart, krijg je nog benchmark cases van trendsetters als Siemens, Next en Lush.
Wacht dus niet langer en download het rapport hier.