Het einde van het jaar is in zicht! Overal duiken de obligate jaarlijstjes op: Man/Vrouw van het Jaar, Gebeurtenis van het Jaar enz. Ook wij kozen onze Helden van 2024: de Stars of Customer Contact.
Dat deden we voor een overvolle zaal op ons jaarlijks congres dat op 21 november doorging in Waver. De winnaars van vorig jaar en onze jury maakten de nieuwe Stars bekend. Zes top medewerkers die, elk in hun categorie, terecht geëerd werden voor hun empathie en inzit.
We laten bij elke nieuwe Star even de jury aan het woord:
Star voor Creativiteit: Fabienne Sirlande van Octa +
‘Fabienne’s creativiteit en vermogen om out of the box te denken zijn duidelijk grote voordelen voor het Octa+ team. Haar innovatieve benadering om de klantenzone en andere processen te verbeteren, laat zien dat ze niet bang is om nieuwe wegen te verkennen en slimme oplossingen te vinden.’
Star voor Efficiëntie: Marijke Permentier van Securex
‘Marijke speelt een cruciale rol in het verbeteren van klantentevredenheid door haar betrokkenheid bij de implementatie van SLA’s in het CRM-systeem en van een klachtenopvolgingsproces. Resultaat: een indrukwekkende 98,8% van de cases die binnen de afgesproken SLA worden afgehandeld en een volledig autonoom werkend Customer Care Team voor het afhandelen van klachten.’
Star voor Empathie: Saskia Van Buggenhout van Proximus
‘Saskia, met haar 30 jaar ervaring bij Proximus, blinkt uit in empathisch luisteren, wat veel geduld en aandacht vereist. Ze houdt emotioneel afstand om oplossingsgericht te blijven denken, terwijl ze toch oog heeft voor de emoties en frustraties van de klant. Ze deelt regelmatig tips om collega’s te ondersteunen.’
Star voor Communicatie: Olivia Bacchetto van N-Allo
‘Olivia is een uitzonderlijk en inspirerend persoon! Haar vermogen om op zo'n empathische en persoonlijke manier te communiceren is van onschatbare waarde, vooral in een trainingsrol bij N-Allo. Het is indrukwekkend om te zien hoe ze met positieve energie en grenzeloos enthousiasme erin slaagt om mensen te motiveren en zo de samenwerking binnen het bedrijf verbetert.’
Star voor Extra Mile: Dario de Pessemier van DPG Media
‘Dario’s ongelimiteerde motivatie tilt het hele team naar een hoger niveau. Voor het VTM-project “Daar doen we het voor”, ging hij ‘beyond’ zijn takenpakket. Hij volgt de sector nauwlettend op en overweegt hoe nieuwsfeiten de rol van Customer Service Officer beïnvloeden. Dario is de “levende encyclopedie”van het team, altijd klaar met antwoorden.’
Star voor Teamplayer: Xavier Landerloo van DHL
‘Xavier’s behulpzaamheid, vriendelijkheid en efficiëntie maken hem een onmisbare kracht binnen het DHL-team. Xavier communiceert vloeiend in Nederlands, Frans en Engels, en weet altijd de juiste toon en woorden te vinden. Hij legt dagelijks met veel geduld en enthousiasme uit hoe klanten de online self service tool kunnen gebruiken, en past zich perfect aan hun behoeften aan.’
Nogmaals een oprechte proficiat aan alle winnaars en bedankt voor jullie voorbeeldrol binnen onze sector.
Ook bedankt aan de juryleden : Lieve Huygens (Securex), Sandra Rens (Customer Contact & CXForum), Chantal Vanbeselaere (DHL) en Stijn Schyvens (ITZU)