Lente en zomer zijn traditioneel dé maanden voor een nieuw likje verf. En ons nieuwste lid weet daar alles van: coatingproducent Rust-Oleum Europe. Maar hun customercontact manager, Dimitri Bielen, wil vooral onze sector een frisse nieuwe coating geven.
Wat doet Rust-Oleum?
Bielen: “Wij produceren hoogwaardige coatings in Europa en brengen die op de markt via een eigen netwerk van 10.000 distributie-, groothandels- en retailpartners.”
“We proberen daarbij voortdurend de milieu-impact van onze activiteiten te verminderen. Zo lanceerden we al veel toonaangevende innovaties die het gebruik van natuurlijke hulpbronnen verminderen.”
“We hebben enkele van de bekendste gespecialiseerde verfmerken ter wereld in onze portefeuille. Onze activiteiten zijn gericht op zowel professionele als particuliere gebruikers.”
Hoeveel mensen werken er in jouw contactcenter?
Bielen: “Ik heb 13 collega’s. En bij ons is dat echt geen ongeluksgetal.”
Wat zijn de voornaamste cases die jullie behandelen met jullie contactcenter?
Bielen: “Dat is echt zeer divers, maar het gaat bij ons altijd over vragen van klanten: levering, facturatie, prijzen, offertes, advies, verkoop, marketing…”
Welke tools gebruiken jullie daarvoor?
Bielen: “We hebben onze eigen applicatie Pingenti en combineren die met JDE/AS400, Phocas… Momenteel bekijken we om SAP binnen onze organisatie te integreren. Boeiende tijden!”
Waarom ben je lid geworden van Customer Contact?
Bielen: “Een belangenorganisatie met zo’n positieve uitstraling als Customer Contact kan écht het verschil maken. Zeker omdat onze sector wordt bekeken met een blik vol vooroordelen. Dan is het belangrijk dat we ook kunnen tonen wie we echt zijn: een meerwaarde binnen elke organisatie, de dienst die met alle departementen linken heeft en die rechtstreeks in contact staat met de klant. Daardoor weten wij vaak als eerste wat er leeft bij de klant. Dat is een enorme kracht, want zo kunnen we andere departementen informeren en adviseren.”
“Die eerste kennismakingsmomenten met Customer Contact smaakten ook naar meer. Er zit veel dynamiek en enthousiasme in dit verhaal. Ik wil hier dan ook graag deel van uitmaken en via mijn organisatie aan bijdragen. The future is ours. Let’s do it together.”
Geef onze sector weer dat glanzend laagje!
Word ook lid van Customer Contact en bouw mee aan de positieve uitstraling van de customercontact sector. En dat bovenop zoveel ledenvoordelen, netwerk events en nieuwsupdates.