We staan graag tussen onze leden. Want samen, transparant en open, kunnen we pas echt het verschil maken voor onze sector. Daarom laten we je graag kennismaken met de mensen achter Customer Contact. Deze keer aan de lijn: Sandra Rens.
Naam: Sandra Rens
Functie: marketing & communication manager
Taken binnen Customer Contact: branding, account management, website, events, research, lead generation…
Hoelang actief in de contactsector? 12 jaar!
Als ik niet werk, vind je me... in mijn keramiekatelier. Met de handen in de klei vergeet ik even alles rondom mij.
Dagelijks bestuur van een sectororganisatie, wat houdt dat zoal in?
Sandra Rens: “Eigenlijk kan je het besturen van een sectorfederatie vergelijken met een bedrijf runnen: elke dag moet er zoveel gebeuren, op zoveel verschillende vlakken.”
Best een veelzijdig takenpakket dus. Wat was jouw drijfveer om deze functie op te nemen?
SR: “Ik ben enorm gepassioneerd door klantencontact. Hoe komt een klant in aanraking met een merk of bedrijf? Hoe moet dit contact verlopen? Wat willen ze allebei uit dit contact halen? Ik vind dat eindeloos fascinerend. Het is ook iets wat elke keer anders is… Daaraan kunnen meewerken en zelfs verbeteren, dat is waarom ik dit doe. Plus, ik zie onze sector van heel dichtbij groeien en veranderen. Da’s een bevoorrechte positie. En ik kan je verzekeren: dat geeft enorm veel energie.
Waar ben je nu zoal mee bezig?
SR: “We zijn net gelanceerd als Customer Contact én CXForum, dat willen we zowel organisatorisch als in onze communicatie meteen goed in de markt zetten. Dat is op dit ogenblik mijn voornaamste focus. Vooral omdat we beseffen hoe belangrijk dit is voor onze sector. We willen echt het beroep van contactmedewerker opwaarderen en de kijk van de publieke opinie bijstellen.”
Wat zijn jullie doelen voor de komende jaren met Customer Contact?
SR: “Net zoals onze sector willen wij ook zo veel mogelijk groeien. Concreet betekent dat heel veel nieuwe leden laten aansluiten. Da’s niet alleen gezelliger, maar ook beter voor de sector: hoe meer leden, hoe meer budget om straffe dingen op poten te zetten én onze sector positief op de kaart te zetten.”
Hoe zie jij de toekomst van onze sector?
SR: “Mens en telefoon blijven belangrijke aspecten, maar beide gaan moeten leren samenwerken met nieuwe technieken zoals A.I. Zo gaat onze sector nog meer professionaliseren. Ik kijk er nu al naar uit!”