Conditions générales

conditions-générales

Algemene Voorwaarden voor Lidmaatschap bij CustomerContact & CX Forum


1. Definities

1.1. VZW: ContactCentres.be VZW (hierna de ‘VZW’), handelend onder de commerciële naam ‘Customer Contact & CXForum’, is een vereniging zonder winstoogmerk, gevestigd te 1800 Vilvoorde, Luchthavenlaan 27/23, met ondernemingsnummer BE 0871.865.395. Sinds 2004 vertegenwoordigt de VZW de inhouse en facilitaire customer contactcenters, met als doel het creëren van een community, het verdedigen van de sectorbelangen en het verstrekken van informatie dmv events en de uitbouw van een kenniscentrum.

1.2. Customer Contact & CXForum: De commerciële naam van de VZW ContactCentres.be.

1.3. Missie: De VZW verdedigt de belangen van de sector en de mensen die hierin werkzaam zijn, op alle niveaus, van nationale tot Europese instanties. Hoe groter het aantal leden, hoe krachtiger de invloed en vertegenwoordiging.

1.4. Lid/Leden: Elke organisatie met een interne of externe klantendienst (customer contactcenter) die zich heeft aangesloten bij de VZW door het afsluiten van een lidmaatschap.

1.5. Leveranciers: Organisaties die diensten of producten leveren aan de Leden van de VZW.

1.6. Premium Partners: Organisaties die zowel Lid zijn als Leverancier, en die een aanvullend abonnement hebben afgesloten voor extra voordelen en visibiliteit.

1.7. Abonnement/Lidmaatschap: Een jaarlijks abonnement dat toegang verleent tot het lidmaatschap van de VZW. Het abonnement is geldig voor één kalenderjaar. Leden profiteren van diverse voordelen, genieten korting op events en krijjgen toegang tot exclusieve ledenevents.

1.8. Privacybeleid: Het beleid met betrekking tot de bescherming van persoonlijke gegevens, zoals beschreven in artikel 7.


2. Diensten en Voordelen

2.1. De VZW biedt de volgende diensten en voordelen aan haar Leden:

  • (Online) artikelen en nieuws over consumentenrechten, de consumentenmarkt en -wetgeving;
  • Nieuwsbrieven over de sector en activiteiten van de VZW;
  • Aanbiedingen van speciale promoties (zoals kortingen, extra evenementen, enz.);
  • Toegang tot de website van CustomerContact & CXForum (www.customercontact.be) en aanverwante pagina's.

3. Lidmaatschapsstatus

3.1. Elk Lid heeft de status van Lid, met de volgende categorieën binnen de leden:

  • a. Facilitaire en inhouse customer contactcenters (klantendiensten);
  • b. Leveranciers;
  • c. Leden die tevens Premium Partners zijn.

3.2. De status wordt bepaald op het moment van registratie en is afhankelijk van het type bedrijf dat het Lid vertegenwoordigt.


4. Inwerkingtreding en Duur van het Abonnement

4.1. Het Abonnement heeft een bepaalde duur en is geldig voor het kalenderjaar waarin de registratie heeft plaatsgevonden. Het Abonnement wordt pas van kracht nadat het inschrijvingsformulier is ingevuld en de betaling is ontvangen.

4.2. Tenzij anders gecommuniceerd door de VZW, wordt het Abonnement automatisch verlengd op 1 januari van elk jaar en blijft het geldig voor één kalenderjaar (zie ook artikel 6 over opzegging).


5. Vroegtijdige Beëindiging

5.1. Elk van de Partijen kan deze overeenkomst zonder opzegtermijn en zonder ingebrekestelling beëindigen per aangetekende brief, met onmiddellijke ingang, indien:

  • a. De andere Partij in staat van faillissement wordt verklaard;
  • b. De andere Partij zelf faillissement aanvraagt;
  • c. De andere Partij maatregelen neemt tot haar vereffening;
  • d. Er een belangrijke aantasting is van het imago of de goede naam van een van de Partijen, veroorzaakt door het gedrag of de situatie van de andere Partij;
  • e. De andere Partij inbreuk maakt op de regelgeving inzake fraude- en corruptiebestrijding volgens alle toepasselijke nationale en internationale wetten.

6. Opzegging

6.1. Het Lid heeft het recht om het Abonnement op elk moment te annuleren. Na annulering blijven de voordelen gelden voor het resterende deel van het lopende kalenderjaar.

6.2. Elk Abonnement wordt automatisch verlengd op 1 januari van elk jaar. Als het Lid het Abonnement niet wil verlengen, dient de opzegging schriftelijk te gebeuren, uiterlijk drie maand voor de verlengingsdatum.

6.3. Schriftelijke annuleringen kunnen worden verzonden naar:

  • Per post: CustomerContact & CXForum, Luchthavenlaan 27/23, 1800 Vilvoorde;
  • Per e-mail: info@customercontact.be.

7. Privacy

7.1. De VZW behandelt persoonlijke gegevens in overeenstemming met de regelgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, zoals beschreven in het privacybeleid op de website www.customercontact.be onder de rubriek "Privacy Policy".

7.2. Voor meer informatie over de bewaartermijnen van gegevens, profilering, geautomatiseerde beslissingen en de overdracht van gegevens aan derden, kan een e-mail worden gestuurd naar info@customercontact.be.

7.3. Het Lid heeft het recht om bezwaar te maken tegen bepaalde verwerkingen, zoals vermeld in het privacybeleid, door contact op te nemen met de commerciële dienst van de VZW.

7.4. Het Lid heeft het recht op inzage, correctie, verwijdering (vergetelheid) en overdracht van zijn persoonlijke gegevens, evenals het recht om de verwerking in bepaalde gevallen te beperken. Hiervoor dient het Lid contact op te nemen met de commerciële dienst van de VZW en een kopie van zijn identiteitskaart te overleggen.


8. Overdracht

8.1. De VZW behoudt zich het recht voor om het Abonnement over te dragen aan een derde partij. Het Lid zal hiervan op de hoogte worden gesteld. De derde partij zal de uitvoering van het Abonnement voortzetten onder dezelfde voorwaarden.


9. Contact

Voor alle informatie over CustomerContact & CXForum, het lidmaatschap en het Abonnement, kan een e-mail worden gestuurd naar info@customercontact.be.


10. Geschillenbeslechting en Bevoegde Rechtbank

10.1. In geval van een geschil zijn uitsluitend de Belgische rechtbanken bevoegd.


Door zich in te schrijven als Lid van CustomerContact & CXForum, verklaart de organisatie zich akkoord met bovenstaande Algemene Voorwaarden.