Dames en heren, mogen wij u voorstellen: de CX Battle jury!

Binnenkort is het zover : de 5de Customer Experience Battle! Tien teams van 4 ‘preppen’ op één dag de ultieme CX-case waarin ze maximaal hun nek uitsteken voor hun klant. Input : een inspirerende keynote van Frans Reichardt aka ‘de Klantenluisteraar’ en 2 benchmark cases.  U leest er alles over hier.

Een uur later presenteren de teams hun CX-voorstel aan een 3-koppige jury met naast Frans, ook Tinne Van den Broeck van Orion en Stijn Schyvens, senior CC expert. Zij beslissen wie van de tien Proximus, winnaar van vorig jaar, opvolgt en naar huis gaat met de felbegeerde Gouden Giraf! 

We polsen even bij Tinne en Stijn. 

Wat is jullie ervaring met de CX-battle? 

Stijn: Ik heb zelf 3 keer deelgenomen. Vorig jaar werden we net tweede, na Proximus, een verdiende winnaar! 

Tinne: We zijn met Orion al een paar jaar sponsor. En dan ga ik wel prat op daar een hele dag te zijn en dan doe ik wel passief mee. ‘Waar zou ik als oplossing mee afkomen?’ (lacht!) En luisteren naar de geniale ideeën van de deelnemers. Altijd heel inspirerend! Als jurylid is het wel de eerste keer. Ik heb er alvast super veel zin in! 

En waar ga jij naar op zoek in de voorstellen? 

Tinne: Simpel! Dingen waar ik als klant zelf gelukkig van zou worden. En ik merk dat dat veelal out-of-the-box dingen zijn. 

Stijn: Maar die wel realistisch zijn. En haalbaar. 

Tinne: Inderdaad!  

Stijn: Bijvoorbeeld Proximus vorig jaar: frisse ideeën maar heel realistisch uitgewerkt. Veel ‘what if'-scenario's!

Hebben jullie concrete tips voor de deelnemers?

Tinne: De meeste deelnemers zijn heel ervaren. Dat maakt dat we moeilijk uit onze rol komen. Terwijl onze oplossing ‘gewone klanten’ moet gelukkig maken. Ik denk altijd: we zijn een tech bedrijf maar ‘ons mama’ moet ‘t snappen! 

Stijn: ‘Ja, vertrek vanuit die klant! Wat is hun beleving, hun emoties! Jouw oogkleppen af!  

Tinne: ‘Ik heb nog een tip: beperk je voor je team niet tot ‘the usual suspects’! Stop er ook mensen in met een ander ervaringsniveau, van een andere afdeling. Dat geeft frisse, onbevangen inzichten. Zowiezo: ‘mengelen’dus! 

 

OK, bedankt alle twee! En veel plezier in de jury! 

 

Denk je dat jij deze CX-experts kan omver blazen? Schrijf je dan meteen in en ga voor die Gouden Giraf