Thema: Corona
“Blijf in uw kot”
Invloed Covid-19 op Klantgedrag
2021 Pollsbeat Research
Na anderhalf jaar COVID-19: Is de verandering in klantgedrag blijvend? Hebben de covid-19 maatregelen nog steeds een impact op contact-volumes, wachttijden, klanten-tevredenheid, flexibele oplossingen, contact-kanalen?
Download hier de onderzoeksresultaten.
Corona Research 2021

Download hier de onderzoeksresultaten van het "pollsbeat" onderzoek naar de impact van corona op klantcontact in 2021.
Send download link to:
Klantcontact in coronatijden
2020 Pollsbeat Research
Op 18 maart 2020 ging België in lockdown-light. Thuiswerk als nieuwe norm, geen fysiek sociaal contact en mondmaskers op straat.
Wat is de impact hiervan op klantcontact? Hoe snel kunnen contact centers overschakelen op thuiswerk?
Wij vroegen samen met Möbius onze leden naar de impact van de coronacrisis op hun klantendiensten en contact centers, de cijfers presenteerden we tijdens een webinar. Je kan de slides met alle cijfers gratis downloaden
Corona Research 2020

Download hier de onderzoeksresultaten van het "pollsbeat" onderzoek naar de impact van corona op klantcontact.
Send download link to:
Alles over klantcontact in coronatijden
Achter de schermen van de corona-infolijn
Je testte positief met een zelftest, je kwam in contact met iemand met corona of je hebt vragen over de nieuwe coronamaatregelen? Dan kan je terecht bij de contactcentermedewerkers die de corona-infolijn bemannen. VRT ging kijken...
Reactie op mogelijk fraude bij Yource: “Boos dat dit is kunnen gebeuren”
Directeur Hans Cleemput reageerde in De Wereld Vandaag op de berichten dat Yource fraude gepleegd zou hebben. Het bedrijf zou een systeem hebben opgezet waardoor het leek dat er meer medewerkers aan de slag waren voor...
Lidmaatschap Yource met onmiddellijke ingang geschorst
Customer Contact, de Belgische beroepsvereniging van klantendiensten en contact centers, heeft met onmiddellijke ingang het lidmaatschap van contact center Yource geschorst en distantieert zich uitdrukkelijk van de...
“Meer medewerkers en nieuwe technologie bij klantendiensten door Corona”
Corona heeft de manier van werken op een klantendienst grondig door mekaar geschud. Dat blijkt uit een onderzoek dat is voorgesteld bij De Inspecteur. Volgens Hans Cleemput van sectorfederatie Customer Contact zijn...
Klantcontactfederatie reageert op Pano-reportage Contact-tracing
In reactie op de uitzending van Pano op VRT van woensdagavond 10 februari willen we met Customer Contact, de Belgische beroepsvereniging van klantendiensten en contact centers, graag een aantal onwaarheden corrigeren.“Zonder voorbij te gaan aan de opstart van de...
Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
Het VBO heeft samen met de Antwerp Management School en HRpro.be een studie uitgevoerd onder 488 Vlaamse bedrijven om de impact van corona op menselijk kapitaal in kaart te brengen. Uit de bevraging blijkt dat werkgevers zich nu vooral zorgen maken over de mentale...
Klantcontact in tijden van corona: onderzoeksverslag
Veranderend klantgedrag tijdens corona-tijden, 6 op de 10 klanten neemt meer tijd voor een conversatie en meer dan de helft van de klantendiensten en contact centers merken hogere klanttevredenheid. De impact van de corona-crisis op klantcontact en de...
E-learning: tips voor leren op afstand
De corona-crisis heeft niet alleen een impact op klantcontact op zich, ook de opleidingen van klantcontactmedewerkers zien er sinds begin maart heel anders uit. Organisaties zijn massaal overgegaan op werken op afstand en dus gebeuren ook de trainingen op afstand. Uit...
Genesys en Zoom werken samen voor betere interne samenwerking en customer experience
Genesys, wereldwijd leider in cloudoplossingen voor customer experience en contact centers, kondigt de samenwerking aan met Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ:ZM) zodat teams makkelijker en efficiënter kunnen samenwerken. Nieuwe integraties van Genesys Cloud met...
Klantcontact in coronatijden
Op 28 mei organiseert Customer Contact samen met Möbius een webinar over klantcontact in tijden van corona. Voor dit webinar brengen we in kaart hoe contact centers en klantendiensten omgaan met de huidige coronacrisis. Wat is de impact op jouw organisatie? In...