Team Tech
“Innovations & Technologies”

Team Captain:
Technologicx (Tom Van Lemmens)
Teamleden:
Genesys, CM.com, Orion, Smartconnect, Xdroid, XQTING, Lead Desk, MyForce, Content Guru, NovoMind, Premium Plus, Chatlayer, Freshworks
Team Tech houdt de vinger aan de pols over alle innovatieve ontwikkelingen op het gebied van contact center technologie.
Technologie speelt een belangrijke rol om de mensen te ondersteunen, zowel vanuit het perspectief van de klant als van de contactcenter-medewerker.
Het doel van Team Tech is om deze technologie in kaart te brengen, zodat we een duidelijk overzicht geven van de belangrijke spelers in de verschillende domeinen. Tevens wensen we jaarlijks verschillende inspirerende events te organiseren over relevante thema’s.
Doelstellingen:
- Opstellen Portfolio Contact Center oplossingen
- Organiseren van relevante kennis-evenementen
Output:
- Robotic Processing Automation (RPA) webinar
- State of Messaging webinar
- State of Bots webinar
State Of Chatbots Webinar
Uit onderzoek van de Thomas More Hogeschool blijkt dat chatbots ‘voorbij de hype’ zijn. 8 op de 10 respondenten weten wat chatbots zijn en meer dan 65% heeft al eens een chatbot gebruikt. De snelheid en de kwaliteit van de antwoorden worden als positief ervaren. De beperkte intelligentie van de chatbot is momenteel het grootste verbeterpunt. Dat vertelde Sven De Clercq in het State of Chatbots Webinar van Customer Contact. Freshworks, Orion, Greenhouse, Genesys en Chatlayer toonden hoe zowel bij ons als internationaal chatbots succesvol worden ingezet tijdens de customer journey.
Met meer dan 90 ingeschreven personen was dit het populairste webinar ooit in de geschiedenis van Customer Contact. Heb je het gemist of wil je het nog eens herbekijken, dan wijzen we je hier graag de weg naar de presentaties en de recording van het webinar.

State Of Messaging Webinar
Met bijna 70 aanmeldingen was het State Of Messaging webinar een absoluut succes. Uit de interactie bleek ook dat er veel vragen waren over het onderwerp. Michel Dellfosse van Genesys leidde de sessie in met een trend-view over de groei van diverse contactkanalen. Lead Desk, CM.com en Novomind brachten messaging (binnen klantcontact) in de praktijk. Zo leerden we dat er dagelijks meer dan 100 miljard berichten via Whatsapp worden verstuurd. Als afsluiter wist Michel Delfosse de gemoederen nog wat te verhitten met niet alleen de voordelen maar ook de nadelen van messaging op te lijsten.
De presentaties komen zeer binnenkort online, net zoals de opname van het webinar. Je kan ons door op de knop hiernaast te drukken alvast een mailtje sturen met je aanvraag… 🙂
Team Tech Events:
Meld je aan voor Team Tech
- Whizzkid, IT-nerd of trend wachter?
- Ben je bereid om 1 keer per kwartaal deel te nemen aan team meetings?
- Wil je je graag een paar uur per maand inzetten om de doelstellingen van het team te realiseren?
Robotic Process Automation Webinar
RPA is a rather new trend in customer contacts environments. In December 2020 Team Tech brought the Customer Contact members up to speed with Robotic Process Automation in customer contacts.
Möbius explained what RPA is all about. UIPath, Smartconnect, Jacada and QuandaGo showed real use cases demonstrating the results and learning points from RPA in customer contacts
Download the presentations:
You can (re)watch the full webinar via the video above
Alle posts over Tech
De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo
"In de markt van vandaag is de band tussen organisaties en hun klanten belangrijker dan ooit....
Genesys en Zoom werken samen voor betere interne samenwerking en customer experience
Genesys, wereldwijd leider in cloudoplossingen voor customer experience en contact centers,...
Steven Van Belleghem over de toekomst van customer contact
De customer contact sector ondergaat veel veranderingen door technologische automatiseringen zoals...
Spraaktechnologie als verlengstuk van teamleider in corona-tijden
Spraaktechnologie als hulp voor het contact center om de continuiteit van het klantcontact in...
Hoe los je de tekortkomingen van contactcenters op?
Organisaties hebben de afgelopen jaren grote bedragen geïnvesteerd om een vlekkeloze...
Genesys introduceert ‘Experience as a Service’ voor echte personalisatie
Genesys®, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center...
Interessante tech-informatie
- 7 Contact Centers Trends for 2021 volgens Genesys.
- Klaar om jouw contact center opnieuw vorm te geven? Avaya publiceerde het Nemertes “Rethinking your contact center” Research Report 2020
- 2021 CM’s Digital Communications Trends op de website van CM.com
- Je hebt ‘data’ en wat nu? Download mini-guide over data-analyse bij Möbius