Team Research
“95% of all customer contact managers want more research results”

Team Captain:
Randstad (Caroline De Roose)
Teamleden:
Randstad (Sophie Van de Vyver), Yource (Boris Wachters), Möbius (Suzanne Schöningh), THoCC (David Gybels), MyForce (Maarten Bossuyt), Cevora (Charlotte Olijslagers)
Met Team Research willen we zo veel mogelijk cijfermateriaal over diverse klantcontact-onderwerpen verzamelen. Het hoofddoel is om de klantcontact-sector zo goed mogelijk in kaart te brengen. Daarvoor organiseren we een tweejaarlijks benchmark-onderzoek.
Team Research staat ook in voor een aantal ‘Pollsbeat’ onderzoeken onder onze leden, op basis van relevante thema’s, nieuwe innovaties of ontwikkelingen in de media.
Doelstellingen:
- Opstellen en beheren van Customer Contact Benchmark
- Houden van gemiddeld 3 à 4 Pollsbeat leden-bevragingen
- Verzamelen van relevant sectoronderzoek
- Analyseren van onderzoeksresultaten
- Publiceren van onderzoeksresultaten
Output:
- 2020: Impact van Corona op klantcontact – webinar
- 2021: Vervolg-onderzoek Impact corona 1 jaar later
- 2021: Customer Contact Benchmark Research
- 2021: Pollsbeat Optichannel KPI’s
Team Research Events:
Meld je aan voor Team Research
- Spreken onderzoeken en cijfers over klantcontact jou aan?
- Ben je bereid om 1 keer per kwartaal deel te nemen aan team meetings?
- Wil je je graag een paar uur per maand inzetten om de doelstellingen van het team te realiseren?
Alle posts over research
Hoe groot is de klantcontact sector in België?
Hoe groot is de klantcontact sector in België? Welke...
Klantcontact in tijden van corona: onderzoeksverslag
Veranderend klantgedrag tijdens corona-tijden, 6 op de 10 klanten neemt meer tijd voor een...
Klantcontact in coronatijden
Op 28 mei organiseert Customer Contact samen met Möbius een webinar over klantcontact in tijden...
Doe nu mee met het Nationale Customer Contact Benchmark onderzoek en zie hoe jij het doet, vergeleken met je klantcontact collega’s
Hoe groot is de Belgische klantcontact sector?Hoeveel mensen werken er in klantcontact?Wat is het...
Het nationale Customer Contact benchmarkonderzoek gaat van start
Benchmark - fluorescent Neon Sign on brickwall Front view Onderzoek voor, door en over de...
Bots: bereikbaarheid en snelle respons belangrijk voor Customer Contact leden
Het Big Answer Bot Event in De Malt in Boortmeerbeek was met meer dan 80 aanwezigen een succes....
84% ziet veranderend klantgedrag
Veranderend klantgedrag tijdens corona-tijden, 6 op de 10 klanten neemt meer tijd voor een conversatie en meer dan de helft van de klantendiensten en contact centers merken hogere klanttevredenheid.
Tele-werken is duidelijk de nieuwe norm binnen klantendiensten en contact center. Organisaties zetten ook meer in op het vanop afstand engageren van de klantcontact-medexerkers.
De impact van de corona-crisis op klantcontact en de klantcontact-medewerkers in kaart gebracht in België... Lees er alles over in ons Pollsbeat onderzoeksverslag 'Klantcontact in tijden van corona'
Corona Research 2020

Download hier de onderzoeksresultaten van het "pollsbeat" onderzoek naar de impact van corona op klantcontact.
Send download link to:
Interessante informatie over research
- PC200 Contact Center Sectorfoto uit 2018 van Cevora
- Trends op de Arbeidsmarkt uit ‘Wendbaar Voor Morgen’ van Cevora
- De 10 trends in klantinteractie op de website van KIRC
- Contact Center sectoronderzoek Nederland door Inspire
- 2020 CX Global Benchmark door NTT
- The State Of Play For Contact Centers in 2021 door CCMA International
- Kanaalpreferentie Onderzoek 2020 door THoCC