Team quality
“This call may be recorded for quality monitoring purposes”

Team Captain:
Koramic2Engage (Bert Vanmanshoven)
Teamleden:
iKanbi (Alain Marbehant), MYQM (Frederic Devroye), Team2Lead (Karoline Fievez), Transics (Christophe Veyer & Mieke Igodt), In2Com (Els Vanassche), 24+ (Kay Amys), Keytrade Bank (Bernadette Lenders & Kieran Aerts), Pidpa (Filip Denutte)
Team Quality houdt zich bezig met alles wat met kwaliteit te maken heeft in een contact center of klantendienst. In 2020 publiceerde dit team het allereerste Belgian Quality Monitoring Charter.
In het charter wordt de Belgische wetgeving besproken over onder andere het opnemen van gesprekken en de communicatie hierover naar klanten en klantcontactmedewerkers. Maar ook tips en trics rond het QM proces komen aan bod.
Doelstellingen:
- Up to date blijven met alle Quality Standards
- Opstellen en beheren van het Quality Monitoring Charter
- Beheren van en assisteren bij de ISO 18295 normering
- Wetgeving rond privacy en recording in kaart brengen
- Leden assisteren bij vragen over quality management
Output:
- 2020: 1ste Belgische Quality Monitoring Charter
- 2021: QM Charter in Nederlandse en Franse taal
- 2021: Update QM Charter naar versie 2.0
- 2021: Belgian ISO 18295 Pack voor leden
Team Quality Events:
Meld je aan voor Team Quality
- Is kwaliteit binnen klantcontact jouw dada?
- Ben je bereid om 1 keer per kwartaal deel te nemen aan team meetings?
- Wil je je graag een paar uur per maand inzetten om de doelstellingen van het team te realiseren?
Alle posts over quality
Spraaktechnologie als verlengstuk van teamleider in corona-tijden
Spraaktechnologie als hulp voor het contact center om de continuiteit van het klantcontact in...
Eerste Quality Monitoring Charter in België voorgesteld
Christophe Veyer (Wabco-Transics), Karoline Fievez (team2lead), Frédéric Devroye (MyQM) en Adeline...
Belgisch quality monitoring handvest in de maak
Afgelopen week organiseerde Customer Contact een workshop Quality Monitoring samen met...
Belgisch quality monitoring charter
Quality monitoring is meer dan het evalueren en beoordelen van klantinteracties. Wat mag er volgens de wet opgenomen worden? Moet je recordings aankondigen? Hoe lang mag je gesprekken bewaren? Wat zijn de best practices om met je medewerkers en je coaches aan de slag te gaan.
Team Quality van Customer Contact bundelde alle relevante gegevens in de uitgave van het allereerste Belgian Quality Monitoring Charter.

Interessante informatie over quality
- Quality Monitoring Protocol van de Nederlandse Klantenservicefederatie (KSF)
- Hoe kunnen we de klanten thuis beter bedienen: e-book van MYQM over Quality Management Solutions for the new era of working from home
- KSF ISO 18295 voor Nederland met Lloyds Register in samenwerking met de Klantenservicefederatie
- ISO 18295-1:2017 Requirements for customer contact centers via de website van ISO zelf
- ISO 18295-2:2017 Requirements for clients using the services of customer contact centres via de website van ISO zelf
- Automated Quality Management infographic van Verint