Op 21 september 2023 vierde Customer Contact voor de 8ste keer de Dag van de Customer Contact Medewerker, een dag waarop de klantcontactmedewerkers in de bloemetjes worden gezet. Over heel het land ondernamen klantendiensten en contact centers leuke acties om de medewerkers te bedanken.
Customer Contact nodigde naar jaarlijkse traditie een aantal CEO's en Customer Service Directeurs uit om in het contact center van WEngage de rollen een keer om te draaien en zelf te bellen met de medewerkers om hun te bedanken op deze speciale dag.
Bij het CxO Ontbijt kregen de CEO's en directieleden een inspirerende blik op de toekomst van klantcontact door Merijn Te Booij van Genesys. Hij vestigde de aandacht op het belang van kwaliteit en de behoefte aan menselijk contact bij complexere vragen in een snel automatiserende omgeving. Vervolgens namen de CEO's en directeurs zelf plaats in het contact center om hun medewerkers te bellen. De reacties van de medewerkers en de ervaringen van de CxO's waren unaniem zeer positief. In sommige gevallen was het leuk om zien hoe de CxO's zelf bijvoorbeeld hun eigen IVR-menu ervaarden...
Ook Staatssecretaris voor consumenten bescherming Alexia Bertrand was aanwezig op de Dag van de Customer Contact Medewerker. "Ik heb gebeld met de medewerkers van de FOD Economie," vertelt Alexia. "Dat zijn mensen die dagelijks burgers beantwoorden die bellen met vragen, klachten, bezorgdheden, bijvoorbeeld over phishing mails, vragen ook over hun energiefactuur. Dat gaat over alles en nog wat. Dat zijn mensen die er zijn en zich volledig inzetten om antwoord te bieden. Ik wilde hen bedanken op deze speciale dag, de dag van de customer contact medewerker. Want het gaat over mensen, zoals heel vaak."
Ook bij het contact center van de FOD Economie waren de reacties zeer positief. "Ik denk dat ze verrast waren en dat ze deze attentie heel fijn vonden. De dame die ik sprak, ging het ook delen met alle medewerkers van de FOD Economie. Ik weet dat ze de laatste twee jaren echt onder druk hebben gewerkt. Ze hebben enorm veel calls gehad van burgers die terecht bezorgd waren over een aantal zaken. Dan is het belangrijk dat zij er zijn om die mensen gerust te stellen, om op hun vragen te kunnen antwoorden, en dat er iemand is, een persoon aan de lijn, die opneemt. En dat doen ze dagelijks."
Voor Alexia Bertrand was het een leuke ervaring om zelf een keer deel uit te maken van een contact center. "Ik vond het een zeer aangename ervaring. Ik moest een aantal keuzes maken, voor de taal, wordt het gesprek opgenomen? En dan ging het heel snel. Ik had onmiddellijk een dame aan de lijn en ik heb haar kunnen bedanken. Het was zeer fijn. Ik wil ook graag Customer Contact bedanken voor het initiatief. Ik ben niet de enige, er zijn veel bedrijven aanwezig waarvan de CEO's met hun medewerkers bellen. Ik vind dat heel fijn om te zien en ik vind het een heel fijne attentie voor de mensen," aldus Alexia.
De volgende Dag van de Customer Contact Medewerker gaat door op donderdag 19 september 2024.
Bekijk hier alle foto's van het CxO ontbijt tijdens de Dag van de Customer Contact Medewerker