Leden Customer Contact reageren op negatieve perceptie

februari 26, 2019

Dat klantcontact en de job als customer contact medewerker in de maatschappij niet het meest sexy imago hebben, dat begrijpen we. Het heeft altijd met perceptie te maken, vooroordelen van die keren dat het foutliep… Terwijl er in de meeste bedrijven toch écht wel hard gewerkt wordt aan de customer experience.

Maar dat “call center medewerker” op de voorlaatste plaats zou staan in het rijtje “minst aantrekkelijke beroepen”? Dat hadden we niet verwacht. Meer nog, onze leden zijn het er niet mee eens!

5 redenen waarom contact center medewerkers elke dag kiezen voor hun job

THoCC vroeg zijn medewerkers wat zij er van vonden en haalde er enkele overtuigende voordelen van de job uit. We plukken er enkele citaten uit, de rest kan u lezen in het interview van THoCC:

“Je bent deels mee verantwoordelijk voor het geluk van de klant. Ook al heb je maar een klein aandeel hierin, het is toch leuk om iemands dag mee te helpen goed maken.” 

“Vroeger dacht ik anders over een job als contactcenter medewerker. Ik dacht dat het de hele dag dezelfde soort telefoons opnemen was. Maar het grootste verschil dat ik nu opmerk, is dat het een gevarieerde job is met elke dag andere situaties. 

Een job die je voldoening geeft en die voldoende varatie brengt? Dat is ook part of the deal als je customer contact medewerker wordt.

81{cd6ba86324de769de28de788aa1e94ccebb7d83d067ee28bbb036baddedd41f7} ziet volgende job opnieuw in een contact center

Callexcell schreef een overtuigend stuk over het uitstervende ras dat goéde customer contact medewerkers zijn en gooit er meteen wat uitleg bij over het doel van de bots in onze sector.

“Maar liefst 81{cd6ba86324de769de28de788aa1e94ccebb7d83d067ee28bbb036baddedd41f7} die vandaag werken in een contactcenter, zeggen dat hun volgende job zich opnieuw in de contactcenterwereld zal afspelen. Ze noemen het end-to-end werken, de flexibele werkuren en het sociale contact als leukste elementen in de job.”

” Zolang er bedrijven bestaan, zijn er klanten met zorgen, met twijfels, met vreugde, met vragen. En zolang die er zijn, zijn er bots én mensen nodig. Laat maar komen dus, die technologische uitdagingen. Want onze sector is ALIVE AND KICKING!”

Callcenter operator wordt klantcontact medewerker

Ook wij als federatie werken hard aan het imago van onze sector. Een van de eerste stappen hierin is de naamsverandering van de beroepskwalificatie. Meer info daarover vind je op onze website.

Zelf ook een stuk geschreven over dit thema? Stuur het ons door en we vullen het artikel aan!

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This