En de winnaars van de Belgian Customer Contact Awards zijn…

november 16, 2018

Op 15 november 2018 reikte Customer Contact (onze nieuwe naam die vlak voor de awards werd onthuld!) samen met de driekoppige jury de Belgian Customer Contact Awards uit. De genomineerden werden begin november al bekendgemaakt.

Winnaars Customer Contact Awards 2018

Connecting Technology

In de categorie Connecting Technology waren de genomineerden Nespresso, Idecom en Worldline. Deze laatste ging met de award lopen dankzij een efficiënte aanpak en de duidelijke resultaten van het project.

Worldline diende een case in waarbij ze een planningstool ontwikkelden om hun sales representatives in real time te begeleiden van en naar hun afspraken. Zowel de gebruikers als de contact center medewerkers kunnen de planningstool aanpassen om samen tot het beste afsprakenschema te komen. Het resultaat is dat er minder onnodige reistijd is en beter geplande afspraken.

Connecting People

Voor Connecting People lag het niveau van 4 cases zo hoog en zo dicht bij elkaar dat de jury tot 4 genomineerden kwam: Proximus, Callexcell, DIRACT en EpiCURA. De winnaar werd Callexcell met het project NACC-cruitment (NACC: not another contact center). De jury was het meteen eens over de vernieuwende, resultaatgerichte aanpak die het team aan de dag legde en de passie waarmee ze de zoektocht naar gemotiveerde medewerkers beschreven.

NACC-cruitment bestaat uit verschillende acties zoals een NACC-bar waarbij sollicitanten een praatje konden slaan met de medewerkers, het samenbrengen van verschillende interim-kantoren om een gezamenlijke strategie uit te denken en het inzetten van medewerkers voor een sterke employer branding.



Connecting Customers

In de categorie Connecting Customers lagen de cases zeer dicht bij elkaar. Er werd gestreden tussen 24+, Randstad en Opel Belgium. Opel Belgium bleek echter net iets sterker te scoren op alle vlakken. De jury vond het een prachtige case die perfect inspeelt op de actualiteit.

Opel Belgium ondersteunt haar eigen klanten, de dealers, in het contact met de eindklanten door alle leads te verzamelen en op te volgen in een professioneel contact center. Op die manier kan de Opel dealer zich volledig richten op zijn core business en zorgt Opel Belgium voor een sterke connectie tussen klant en organisatie.

Over de Customer Contact Awards

Met de Customer Contact Awards belonen we de beste klantendiensten en contact centers. De onafhankelijke jury bestond uit contact center kenners Sven Pichal (De Inspecteur op Radio 2 en jury-voorzitter), François Kroes (CustomerFirst) en Karen van Griensven (Melexis).

Elke case werd beoordeeld op duidelijkheid, resultaatgerichtheid, maatschappelijke en sociale relevantie en innovatie. “Ik heb al een paar keer met de klantcontact sector te maken gehad en heb veel sympathie voor de mensen die er werken,” vertelt Sven Pichal. “Het jureren was best lastig, want ik was aangenaam verrast door het algemeen hoge niveau van de cases.”

Meer weten over de naamsverandering?

Aan het begin van de awardavond kondigde voorzitter Caroline De Roose (Randstad) aan dat de federatie een nieuwe naam aanneemt: Customer Contact in plaats van Contactcentres.be.

“We waren als beroepsfederatie toe aan een rebranding,” vertelt voorzitter Caroline De Roose, Customer Experience Director bij Randstad. “De term contact center dekte niet volledig meer de lading. Het gaat tegenwoordig over klantcontact in al zijn aspecten. En daar spelen we met Customer Contact als nieuwe naam zeker op in.”

Meer uitleg over de keuze voor onze nieuwe naam leest u in een volgende editie van onze nieuwsbrief!

 

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This