Opvallende acties en continuiteit key voor Employer Branding

januari 29, 2019

Customer Contact organiseerde in januari een Job Market Event om de resultaten van het arbeidsmarktonderzoek te presenteren en de leden te inspireren over het recruteringsproces. Hiervoor werkten we samen met Callexcell, winnaar van de Connecting People award. Met hun vernieuwende aanpak in het recruteringsproces vielen ze op bij de jury van de Customer Contact Award.

Not another recruitment method

Sara Braille, Talent Acquisition Manager Callexcell: “Ondanks dat we meer dan 900 medewerkers hebben, beseffen we wel dat onze sector niet het meest sexy imago heeft. Dat was het vertrekpunt van onze NACC-ruitment methode (Not Another Contact Center, nvdr)”.

Introducing: de NACC-bar

Eerste stap in het proces: Callexcell startte met een eigen bar, de NACC-bar. Ze namen een zaak over op de markt van Sint-Truiden en plantten er hun eigen netwerkcentrum.

Hier konden (potentiële) medewerkers elkaar ontmoeten, werden recruteringscafé’s georganiseerd en er vonden ook klantenafspraken plaats.

Om mensen bij je organisatie te krijgen moet je je organisatie bij de mensen krijgen!

NACC-avan trekt naar festivals

Het tweede project, de NACC-avan past ook precies bij die filosofie. Samen met enkele interimpartners kochten ze een retro caravan die volledig gepimpt werd.

Hiermee trokken ze naar festivals, jobbeurzen, en foodtruckevents om mensen te laten kennismaken met hun jobaanbod en hoe het is om in een Customer Contact Center te werken.

Wanted: toffe collega!

“Wie kan er beter een toffe collega zoeken dan andere toffe collega’s?” was de derde insteek bij Callexcell… Dus zetten ze hun eigen agenten aan het werk om jobzoekers op te bellen!

Er werd ruimte en materiaal vrijgemaakt en aan de hand van een beurtrol mochten Customer Contact Agents op zoek gaan naar hun eigen collega’s. Niet alleen zorgde dat voor leuke gesprekken met potentiële medewerkers, ook de teams onderling kregen een positieve boost!

Karin Van De Velde (CEO Callexcell): “Uiteraard was niet elk project even succesvol (voor de exacte cijfers moet je maar eens contact opnemen met Callexcell) maar verschillende projecten lopen nog steeds. Elke maand hebben we op de Stayen-site een NACC-bar en de NACC-avan staat klaar voor volgende zomer. Dankzij deze vernieuwende strategie trekken we zowel medewerkers als nieuwe klanten aan die de sfeer bij Callexcell wel kunnen smaken!”

Céline Malyster, Branding & Strategic Communications Expert Callexcell: “Om je Employer Branding op een hoog niveau te krijgen moet je opvallen! Zorg ervoor dat je campagnes anders zijn dan anderen, zorg dat het méér dan gewoon “een campagne” is, en zorg voor continuïteit. De NACC-avan brengt bijvoorbeeld op evenementen zoals festivals in absolute cijfers minder nieuwe medewerkers op, maar versterkt telkens opnieuw het beeld van onze recrutering en ons bedrijf.”

Nog eens een dikke proficiat aan het hele team van Callexcell en bedankt om deze inspirerende case met ons te delen!

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This