Callcenter operator wordt klantcontact medewerker

februari 26, 2019

Zoals op onze nieuwjaarsreceptie aangekondigd, legt Customer Contact dit jaar de focus op het versterken van het imago van de job van contact center medewerker. Een van de eerste stappen die we hebben ondernomen, in het kader van een realitische kijk op de inhoud van de job, is om de beroepskwalificatie te hernoemen.

In Vlaanderen werken we samen met Ahovoks (Agentschap voor Hoger Onderwijs, Volwassenenonderwijs en Kwalificaties en Studietoelagen, de koepel van de onderwijsinstellingen in Vlaanderen) aan een nieuw beroepskwalificatiedossier. In samenwerking met VDAB, Cevora en onze eigen leden hebben we besloten om de verouderde term callcenter operator te vervangen door klantcontact medewerker.

Voor Wallonië hebben we dezelfde oefening gemaakt met Le Forem waar de beroepskwalificatie nu Conseiller Clientèle heet. Benieuwd naar hoe dit proces met Le Forem tot stand gekomen is? Download de whitepaper over de samenwerking hieronder:

In deze dossiers passen we ook de competenties en de benodigde kennis aan naar de huidige normen.

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This