Algemene ledenvergadering 2017: Een positieve balans voor de toekomst

juni 27, 2017

Contactcentres.be

Op de warmste dag van het jaar mochten we de stand van zaken van de federatie uit de doeken doen. Zowel de financiën, de (nieuwe) projecten als de werkgroepen werden op een positieve manier onthaald door de aanwezige leden. De federatie is op het einde van de bestuursperiode van de Raad van Bestuur op zijn minst weer bloeiend te noemen.

In 2016 konden we een winst van 52K optekenen, mede dankzij het geslaagde Contact Center Congress. Er is nog een klein verlies dat we meenemen uit de vorige boekjaren maar tegen eind 2017 zal dit volledig weggewerkt zijn.

Projecten

Qua projecten staan we er ook positief voor. Contactcentres.be telt drie werkgroepen die al mooie resultaten konden boeken.

Het scholenproject telde in schooljaar 2016-2017 maar liefst 400 studenten die geïnteresseerd waren in de opleiding contactcentermedewerker. We verwachten op langere termijn een mooie uitkomst met sterk opgeleide werknemers voor de sector. Daarnaast wordt er veel energie gestoken in het ontwikkelen van een diepgaander certificaat. We hopen een zodanige standaard op te stellen dat opdrachtgevers meteen overtuigd zijn van de waarde van een contactcenter dat ons Kwaliteitslabel behaalt. Ook de werkgroep Quality & Regelgeving zit niet stil. Zij houden zich onder andere bezig met het opstellen van het Quality Monitoring handvest en het verzamelen van alle nuttige informatie rond de nieuwe regelgeving van DNCM, GDPR en ePrivacy.

Evenementen

In het najaar organiseren we naast onze vertrouwde Access All Areas ook alvast een seminarie over die regelgevingen. Daarnaast staat natuurlijk ook het congres weer op het programma. De verwachtingen liggen hoog na de geslaagde editie van vorig jaar, maar het organisatorisch team is er van overtuigd dat het dit jaar nog beter kan.

Tijdens de ALV werd ook de nieuwe Raad van Bestuur gestemd voor de komende bestuursperiode van 3 jaar. Een historisch belangrijk punt voor de federatie want met een positieve balans en een positieve sfeer kunnen we een frisse wind door de federatie laten waaien! We namen als afsluiter op gepaste wijze afscheid van voorzitter Hilde Verdoodt met een bedanking voor haar jarenlange inzet. We wensen de nieuwe Raad van Bestuur alvast een succesvolle bestuursperiode toe en kijken uit naar alle projecten die ze zullen verwezenlijken.