Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona

oktober 28, 2020

Sinds de start van de corona-crisis in maart 2020 is het aantal aanmeldingen op de Bel-Me-Niet-Meer lijst sterk verminderd. Eind september waren er 1,4 miljoen nummers aangemeld op de Belgische lijst van mensen die niet meer wensen gebeld te worden. Waren er in 2019 nog ruim 183.000 aanmeldingen, dan staat de teller in 2020 voorlopig op 65.000.

Vanaf maart 2020 is er een dalende trend zichtbaar met maandelijks gemiddeld rond de 5.000 aanmeldingen, ongeveer de helft van het normale gemiddelde van de afgelopen twee jaar, als we de pieken even buiten beschouwing laten.

De Covid-19 situatie speelt bij die lagere cijfers zeker een rol, hoewel de commerciele klantcontact activiteiten bij veel bedrijven al geruime tijd hervat zijn. Uit een bevraging van Customer Contact, de Belgische klantcontact associatie, eerder dit jaar bleek dat in bepaalde sectoren het volume gedaald was, waar het volume aan outbound klantinteracties bij anderen net gestegen was. Uit de bevraging bleek ook dat consumenten tevreden waren dat ze gebeld werden, langer de tijd namen voor een gesprek en overall een betere tevredenheidsscore gaven aan de interacties.

Ingezet op kwaliteit

Bovendien heeft Customer Contact, als lid van de Do Not Call Me vzw, sterk mee ingezet op het verhogen van de kwaliteit van commerciele klantcontact activiteiten. In 2018 lanceerden we een oproep naar alle telesales bedrijven in Belgie met een infographic over de Verkoop Op Afstand en in 2020 brachten we het eerste Belgische Quality Monitoring Charter uit met aanbevelingen voor outbound interacties.

Download hier het Belgische QM charter.

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This