
Tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie op 23 januari stelden we samen met ons Team Quality de eerste versie van het Belgische Quality Monitoring Charter voor. Het is het eerste fysieke handvest dat opgesteld werd door experts en ervaringsdeskundigen.
“Er is al veel gediscussieerd over wat er nu wel en niet mag op vlak van Quality Monitoring van de contacten die we in onze sector hebben met klanten. Daarom vonden we het als beroepsorganisatie onze verantwoordelijkheid om een eenduidig document op te stellen waarin helder uitgelegd wordt wat er wettelijk wel en niet mag. Maar daar bleef het niet bij, want het is misschien nog wel belangrijker om te weten wat de best practices zijn van bedrijven die QM al langer toepassen” zegt Caroline De Roose, voorzitter van Customer Contact.
Experts bundelen de krachten om Quality Monitoring Charter op te stellen
Karoline Fievez (Team2Lead) nam afgelopen jaar het voortouw om verschillende partijen in contact te brengen. Frédéric Devroye (MyQM) bracht het concept tot leven samen met Adeline Goemans (iKanbi) en Christophe Veyer (Wabco-Transics).
Ook de andere leden van Team Quality gaven input en feedback op de eerste versies: Filip Denutte (PIDPA), Kay Amys (24+, KBC Group), Bernadette Lenders (Keytrade Bank), Kieran Aerts (Keytrade Bank), Mieke Igodt (Wabco-Transics), Katrien Lenaerts (toen nog Callexcell, nu CEO Nacademy).
Het finale document werd nagekeken door GDPR-specialist Dirk Grondeleers en in een handig document gegoten door Hans Cleemput en Evelien Standaert van Customer Contact.
Download hier het Quality Monitoring Charter
Via deze pagina kan je het Quality Monitoring Charter gratis downloaden.