Klantcontact is cruciaal in tijden van sociaal isolement

maart 19, 2020
Pieter De Crem bezoekt het contact center van het coronavirus crisiscentrum (foto: IPG/Koramic2Engage)

Nu meer en meer mensen aan tele-werk doen of thuis zitten door tijdelijke of economische werkloosheid, vervult klantcontact een cruciale rol om mensen uit hun sociaal isolement te halen. Die boodschap heeft Customer Contact, de Belgische beroepsfederatie van klantendiensten en contact centers, woensdag doorgegeven aan de federale en de Vlaamse en Waalse regering. Hieronder vind je de volledige communicatie:

Het contact op afstand tussen organisaties, bedrijven en klanten is nu meer dan ooit zowel sociaal als economisch enorm relevant. Het zorgt ervoor dat mensen niet in een sociaal isolement geraken. De sector zet ongeveer 100.000 ervaren klantcontact medewerkers in heel Belgie in. Honderden medewerkers zijn aan de slag in het crisiscentrum of bij Informatie Vlaanderen om vragen over de corona-crisis te beantwoorden.

In tijden van corona-crisis, met sluitingen van bedrijven, veel mensen die thuis aan het werk zijn en zich niet meer kunnen verplaatsen tenzij voor dringende zaken, is contact op afstand echt cruciaal geworden. En er is het belang van het service-concept voor alle burgers die met vragen zitten of hulp nodig hebben over hun energie-contracten, over hun telecom-oplossingen etc.

Wij willen u vragen om dit noodzakelijke belang van de contact centers en klantendiensten te erkennen en ermee voor te zorgen dat zij hun werkzaamheden verder kunnen zetten, met eventuele bijkomende economische maatregelen.

In onze sector wordt tele-werken al langer gedeeltelijk of volledig toegepast en social distancing wordt ook zo veel mogelijk toegepast. Ook wij stellen de gezondheid van onze medewerkers voorop en de meeste van onze leden hebben deze week meer dan 70{cd6ba86324de769de28de788aa1e94ccebb7d83d067ee28bbb036baddedd41f7} van hun personeel via tele-werk aan het werk.

Als federatie willen we graag met onze leden kijken naar oplossingen om samen te werken en onze kennis en ervaring te delen om onder andere crisiscentra, overheidsdiensten, doktersposten en bedrijven in belangrijke sectoren te helpen bereikbaar te blijven.

Related Posts

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!

Wij brengen maandelijks uitgebreid nieuws, informatie, onderzoek, white papers, presentaties en evenementen over klantcontact in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in en blijf op de hoogte.

Language

You have Successfully Subscribed!

Share This