
Zoveel mogelijk tele-werken, social distancing aanhouden en virtuele meetings organiseren… Zo proberen we de strijd tegen het covid-19 virus te winnen. Bedrijven veranderen live events naar webinars. En wij raden aan om een virtuele netwerkborrel of een virtuele koffiemachine babbel te houden… Wat richtlijnen en tips:
We kunnen het corona-virus alleen verslaan als we ons allemaal maximaal inzetten. Op onze vraag om klantcontact als een cruciale activiteit te erkennen, kregen we ondertussen bevestigend antwoord. Daarom willen we je nogmaals extra wijzen op deze richtlijnen om covid-19 te bestrijden:
- Werk vanuit thuis en blijft ook zoveel mogelijk thuis
- Indien je toch op het bedrijf moet zijn, respecteer dan de afstanden voor de ‘social distancing’
- Beperk de persoonlijke contacten, houd afstand en schud geen handen
- Was regelmatig je handen
- Organiseer virtuele vergaderingen en vermijd persoonlijke afspraken en meetings met meerdere personen
RVB via video conferencing
Deze week hebben we de vergadering van de Raad Van Bestuur van Customer Contact via video-conferencing gedaan. Mits het maken van de juiste afspraken, het volgen van een strakke agenda en een goede discipline bleek dat een prima oplossing te zijn.
Virtuele koffiemachine babbel
Het hoeft overigens niet altijd een werkgerelateerde video conference te zijn. Zo zijn wij alvast van plan om met Customer Contact volgende week een virtuele netwerk borrel te houden. Met je eigen medewerkers kan je bijvoorbeeld een virtueel koffiemoment inplannen. Een video conference van een halfuur, ieder met zijn eigen drankje, en gezellig tegen elkaar babbelen en het sociaal isolement doorbreken.
Neem deel aan webinars
Een aantal bedrijven die een evenement gepland hadden in deze periode schakelen nu over naar webinars. Zo maakte Genesys, die deze week besloten om extra licenties toe te staan aan hun klanten om het tele-werk te kunnen maximaliseren, donderdag van hun Cloud Event een webinar voor de deelnemers die voor het evenement ingeschreven waren.
Zelf nog tips?
Heb je zelf nog tips die je tijdens deze corona-crisis wil delen, laat het ons dan weten per email aan customer contact.